Photo by Tim Bottchen on Unsplash |
මෙම කෘතිය කියවන විට මට බොහෝ විට මට මගේ පාසල් අවදිය හා විශ්වවිද්යාල අවදිය තුල අත්විදී හා මම මා විසින්ම පනවාගත් ස්වයන් වරණ නිසා මහ හැරුණු අදටත් ඒ පිළිබද තැවෙන සිදීන් බොහොමයක් මතකයට නංවයි.මෙහි මාගේ වැඩිපුරම සිද්ගන්නා අවස්ථාව නම් වල සතියේ නාට්ටයෙන් පසු කෞෂ් හා ඔහුගේ මිතුරික් සමග කල රාත්රී ඇවිදීමයි .මම හිතන විදිහට අප බොහොමයකට ආදරයක් නොහටගත් නමුත් වෙන් වූ පසු දුක හිතුනු මිතුරියක් සිටීමයි.තවද මෙම කෘතිය තුල තරුණයෙක් මුහුණ දීමට සිදුවන ආදර බිදවැටීම ,අදර සබදතාවක අවසන් සමය ,ආදරණීය ගුරුවරයෙකුගේ හා මිතුරෙකුගේ නික්ම යාම මෙන්ම පාසැල තුල සිදුවන ආදරණීය විප්ලවයන් ද ඇතුලත්වේ .
මේ පොතෙහි ඇති විශේෂත්වය නම් මෙම කෘතිය තුල සිද්දීන් සිතට එන සිතුවිලි ලෙස ගෙන හැර දැක්වීමයි .බොහෝ විට මෙහියි සිටින කෞෂ් ට ජිවිතයේ අහන්න දකින්න සිදුවන සිදීන් වලට ඔහුගේ සිත තුලින් නැගෙන සිතුවිලි වලින් මෙම කතාව ගොඩ නැංවේ .මෙයට හොදම උදාහරණය නම් කෞෂ් සහ ඔහුගේ මිතුරන් වල සතිය දිනයේ සිදුවූ සන්වාධය හා පාසල් විවාද කණ්ඩායම තුල සිදුකල විප්ලවය ගෙන හැර දැක්වූ ආකාරයයි .
ලැකාන් ගේ මනෝවිශ්ලේෂණය න්යායන්ට අනුව අප තුල සැමවිටම අප නොදන්නා තවත් කෙනෙකුන් සිටි ඔහු විසින් එය මහා අනිකා ලෙස හදුන්වයි (Big Other ).මෙම මහා අනිකා විඤ්ඤාණයෙන් පිට වෙන ස්ථානයක සිට පැමිණේ.බොහෝ විට ලංකාව තුල දෙමාපියන්ගේ හා තරුණයන්ගේ මහා අනිකා හාත්පසින් ම වෙනස් අයවලුන් වෙයි.ලංකාව තුල පවුල් වල සුලබ පරම්පරා ගට්ටනයට හා තරුණයන්ගේ රහස් අත්හදා බැලීම් වලට මෙය හේතු වෙ යයි සිතමි .මෙම කෘතිය කියවීමෙන් අපට ලංකික තරුණයාගේ මහා අනිකා ජිවිතයේ අත්දකින දේවල් වලට දක්වන ප්රතික්රීයා මානාව අදුරා ගැනීමට හොද අවස්ථාවකි.
බොහෝ විට අපගේ big other සමාජය අත්දැකීම් මත වෙනස් වේ . අප ඉපදීමේ සිට අපගේ big other අප අහන දකින දේවල් වලින් පෝෂණය වේ.මාගේ අදහස නම් ආසියානු සමාජය තුල අප වයස ගතවීමත් සමග බොහෝ විට අපගේ තීරණ වලට විඤ්ඤාණයට වඩා අපගේ මහා අනිකා බලපාන බවයි .එනම් බොහෝවිට අපගේ තීර්න ගනුයේ අපට අවශ්ය පරිදි නොව සමජයට් අවශ්ය පරිදි වේ .මේ හේතුව නිසා බොහෝ විට ලංකික තරුණය ජිවිත තුල මියගිය චරිත බොහොමයක් ඇත .කුඩා කාලයේ සිට මම ඉතිහාසයට , පුරාවිද්යාවට වැනි දේට ඇලුම් කලෙමි .ඉතිහාසය හෝ දේශපාලනය ආශ්රිත උසස් අධ්ය්පනයක් ලැබීමට මම ඉතා ඇලුම් කලෙමි .මා බොහෝ විට පැතුවේ ගමිකගේ "ඔබේ ආදරෙන් මා දැවේ " ගීතයේ රුපරචන්යේ සිටින පෙම්වතාට සමාන ජීවිතයකි .
නමුත් අවසානයේ වසර කීපයකට පසුව මම මොරටු සරසවියෙන් නැවතුනේ කෙසේදැයි අදටත් මට ඇති ප්රශ්නයකි ."ආර්ට් කලොත් මොනාද කරන්න පුළුවන් " යන සමාජ මතය මෙයට හේතුව වේ යයි මම සිතමි .විශ්ව විද්යාලය තුල මා විනෝදාංශයක් ලෙස චයරුපකරන්යේ නිරතවිණි නමුත් නුදුරු දිනක මගේ කැමරාව විකුණා දැමීමට සිතුනේ ඇයි දැයි නොදනිමි.මම සිතන්නේ දවසින් දවස වැඩෙන මා තුල සිටින මහා අනිකා ඉහත කි චරිත මගේ ආත්මයෙන් මරාදමා ඇති බවයි .....
මේ වනවිට ඔබේ නිර්මාණ බොහොමයක් රස විද තිබෙනවා . ඒවා විවිධ පරාස කරා යන අයුරු අපූරුයි . බ්ලොග් කලාවට අළුත් මට ඔබේ භාවිතය හොද අත්වැලක් . ඉඩක් ලැබුණොත් මගේ අහස් ගව්වෙන් එහා ලෝකයට ගොඩ වැදිලා අඩුපාඩු ලියන්න . වැඩි පිරිසකට මගේ නිර්මාණ රසවිදින්න උදව් කරන්න . ඔබට ජය
ReplyDeleteහොඳ ලියමනක්..ඔබට ජය
ReplyDelete